Specifika pojišťovacího poradenství

Kravata

Přehledový článek Specifika pojišťovacího poradenství stručně a srozumitelně vysvětluje význam jednotlivých druhů pojištění a upozorňuje na to, jaké kvality má a nemá pojišťovací poradce mít:

O profesionálním přístupu pojišťovacího zprostředkovatele svědčí, když:

  • se důkladně věnuje zjišťování potřeb klienta a všech rizik, která potřebuje zabezpečit;
  • pracuje se špičkovými produkty více institucí a zná jejich specifické výhody;
  • upozorňuje klienta na rizika případného „podpojištění“, aniž by na něj činil nátlak;
  • cenová relace navržené pojistné smlouvy odpovídá kvalitě zajištění;
  • zprostředkovatel sleduje dlouhodobý prospěch klienta a nezaměřuje své jednání na uzavření smlouvy na částky, převyšující klientovy stávající finanční možnosti;
  • zprostředkovatel zůstává se svým klientem v dlouhodobém kontaktu, informuje jej o novinkách a změnách a průběžně mu pomáhá s řešením finančních otázek.

Naopak varovným signálem by pro klienta vždy mělo být, pokud:

  • na vás vytváří nepřiměřený nátlak na okamžité uzavření smlouvy;
  • poskytované informace zjednodušuje, podrobně a srozumitelně neodpovídá na Vaše dotazy, nebo je zlehčuje a zesměšňuje;
  • používá nesrozumitelné pojmy, které mají za cíl vás „ohromit“, nikoli problém vysvětlit;
  • používá tvrzení, že jím nabízený produkt je jednoznačně na trhu „ten nejlepší“;
  • nedokáže vám dostatečně vysvětlit poplatky za sjednané pojištění a jejich konkrétní výši;
  • neumožní vám prostudovat si všeobecné pojistné podmínky (ta spousta malých písmenek na velké ploše);
  • argumentuje zavádějícím způsobem, např. tvrzením, že nabízený produkt je „nejprodávanější“ a tudíž „nejkvalitnější“;
  • vám mění či ruší dříve sjednané smlouvy bez zřetelných výhod pro vás;
  • nebere v úvahu možný budoucí finanční vývoj vás či vaší rodiny;
  • není schopen vám na požádání předložit reference o své práci.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

one × one =