Reklamace se nemusíte obávat

Plechovka

Když dojde na reklamaci, asi nemáte radost z očekávaného konfliktu s prodejcem. Jste-li v právu, měl by vám vyjít vstříc a problém hladce vyřešit. Je dobré znát několik pravidel:

  • Schovejte si doklad o koupi, abyste si ušetřili prokazování, odkud zboží pochází. Nemáte-li ho, zkuste si proto zajistit alespoň výpis z platební karty a podobně. Také evidence prodejce může podle sériového čísla nebo jiného označení prokázat, že zboží dodal on a měl by vám vyjít vstříc už proto, abyste se k němu vraceli
  • Reklamovat můžete v kterékoli pobočce firmy. Nemusíte reklamovat u výrobce, odpovědnost vždy nese prodávající
  • Jako soukromá osoba máte téměř u všech výrobků dvouletou záruční lhůtu. Kupujete-li zboží na firmu, je to jen jeden rok (v ČR je téměř jeden milión podnikatelů)
  • Pokud reklamujete zboží do půl roku od koupě, máte kromě opravy také právo na výměnu – na základě Občanského zákoníku se předpokládá, že výrobek měl vadu už při zakoupení
  • Nestihne-li prodejce vyřídit reklamaci do 30 dnů od převzetí, máte právo žádat zpátky peníze
  • Pokud vám výrobek zničí něco hodnotného, můžete žádat náhradu škody a to i po záruční době. Může se to týkat pračky nebo jiného porouchaného zařízení. Opět se vychází z Občanského zákoníku, na uplatnění náhrady máte dva roky.
This entry was posted in Nezařazené. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 + nine =